Main Menu
  • alt text
  • alt text
  • alt text
  • alt text
  • alt text

Bij welk loket moet ik aankloppen voor mijn zorgindicatie?

Het is essentieel om uw indicatie aan te vragen bij het juiste zorgloket. Als er sprake is van mensen met ernstige fysieke of verstandelijke beperkingen, dan kunt u zich het beste wenden tot het CIZ voor een WLZ indicatie. Los van in welke categorie de persoon in kwestie het beste thuishoort, is er ook nog een beïnvloedingsfactor die de zorg gaat financieren. Veel mensen worden van de ene naar het andere loket verwezen.

Het CIZ is het WLZ aanspreekpunt voor mensen die de hele dag zorg of toezicht nodig hebben

  • » Het WMO loket is uw aanspreekpunt voor:
    • - thuisondersteuning (huishoudelijke hulp, begeleiding)
    • - hulpmiddelen (zoals een rolstoel of traplift)
    • - woningaanpassing / verhuizing naar een aangepaste woning
    • - jeugdhulpverlening
    • - dagbesteding
  • » De zorgverzekeraar is uw aanspreekpunt voor:
    • - verzorging thuis
    • - verpleging thuis
    • - hulpmiddelen
    • - medicatie
    • - geneeskundige zorg

Zorgkantoor

Zodra het CIZ uw indicatie toewijst, krijgt u te maken met het Zorgkantoor voor de financiële afwikkeling en de contractvorming met zorgaanbieders.

Bent u onzeker of u de zorg heeft aangevraagd bij het juiste zorgloket? Wilt u weten of u in aanmerking komt voor een WLZ indicatie? Overleg eens met de WLZ advocaat. Wij begeleiden u bij uw bezwaarprocedure.

Vraag stellen